A XIII-a Conferință Națională a Asociației Psihologilor din România

APR Re-StartPlus

22-24 noiembrie 2019, Cluj-Napoca

Sesiune lucrări

 

Fiecare prezentare va avea alocat un timp de 20 de minute. Pentru o organizare mai bună, recomandăm ca în primele 15 minute să aibă loc prezentarea lucrării, iar cele 5 minute din final să fie destinate întrebărilor venite din partea publicului, însă rămâne, de asemenea, și la latitudinea prezentatorului felul în care va fi împărțit timpul. În cazul în care nu se dorește adresarea întrebărilor, cele 20 de minute pot fi alocate integral prezentării.

Vor fi puse la dispoziție atât un computer, cât și un video-proiector pentru o desfasurare optima a prezentărilor.


Cele 30 de propuneri pentru sesiunea de lucrări au fost acceptate de către comitetul științific și au fost grupate în 5 „Open Symposia”, după cum urmează:

Open Symposium 1: 

  • The Work-Related Flow (WOLF) Inventory: Romanian Adaptation - Alexandra Bădoiu, Bogdan Oprea (Universitatea din București);
  • Echilibrul muncă-învățare la studenții angajați pe perioada studiilor - Ana-Maria Cazan (Universitatea Transilvania din Brașov), Maria Magdalena Stan (Universitatea din Pitești);
  • Relația dintre securitate și încredere ca valori individuale - Dana Rad (Universitatea „Aurel Vlaicu” din Arad);
  • Asemănarea fizică și a personalității ca predictori pentru suportul patern în relația copil-părinte. Rolul moderator al emoționalității și a trăsăturilor întunecate de personalitate - Ene Cristina (Universitatea din București);
  • Factorii de personalitate de tip emic contextualizați în predicția implicării la locul de muncă - rolul mediator al adaptabilității în carieră și rolul moderator al inteligenței - Gache Crina Andreea / Vlad Burtăverde (Universitatea din București);
  • Justiția organizațională, personalitatea și comportamentele contraproductive: Sensibilitatea la echitate ca moderator și mediator - Sergiu Condrea (Universitatea din București).
Open Symposium 2: 
  • Comportament prosocial în context urban – două scenarii experimentale - Alin Gavreliuc (Universitatea de Vest din Timișoara);
  • Variabile individuale asociate comportamentelor de risc la tineri - Laura Teodora David, Ana-Maria Cazan, Laura Elena Năstasă, Mariela Pavalache-Ilie, Camelia Truța (Universitatea Transilvania din Brașov);
  • Does daily affects mediate the relationship between the sense of relational entitlement and couple satisfaction? A multi-level analysis - Maria Nicoleta Turliuc, Octav-Sorin Cande (Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași);
  • Evitarea utilizării social-media. O perspectivă socio-analitică - Vlad Burtăverde (Universitatea din București);
  • Relaţiile dintre discursul politic, atitudinea faţă de rromi şi receptivitatea pentru angajare în acţiuni colective - Ana-Maria Ţepordei, Mihai Curelaru (Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași);
  • Analiza comparativă a modelelor de intervenţie pentru reducerea discriminării rromilor în patru ţări europene - Emilia Pascal, Mihaela Boza (Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași).

Open Symposium 3: 

  • Diversity in memory distortions: emotion, emotion regulation and false memories - Andreea Horoita, Opre Adrian (Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca);
  • Facilitarea învățării de profunzime prin utilizarea promptingurilor cognitive - Opre Dana, Jurchis Razvan, Costea Andrei (Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca);
  • Impactul calității vieții la persoanele diagnosticate cu episod depresiv major și anxietate generalizată - Sabau Alexandra Bianca, Dindelegan Camelia Maria, Părcălab Ioana Cristina, Dindelegan Vasile Marin (Universitatea din Oradea);
  • Trauma appraisal, dysfunctional cognitions, and posttraumatic stress symptoms - Cornelia Măirean (Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași);
  • Rolul mediator al anxietății ca trăsătură asupra relației dintre suprimarea emoțională și simptomele somatice la studenți - Bunghez Cătălina (Universitatea Transilvania din Brașov);
  • Analiza psihometrică a unidimensionalității trăsăturilor patologice de personalitate evaluate prin Personality Clinical Form - Florin Alin Sava (Universitatea de Vest din Timișoara).
Open Symposium 4: 
  • Pacientul în ipostaza de consumator: factori relevanți pentru alegerea între alternative cu informații incomplete - Cristina Maroiu (Universitatea de Vest din Timișoara);
  • Rezilienţa psihică şi ataşamentul - Iordan Goglează (Universitatea din Leverkusen, Germania);
  • Intervenții psihoeducaționale moderne pentru gestionarea activităților de învățare- dezvoltare a copiilor și adolescenților - Elena Anghel Stănilă (Universitatea „Titu Maiorescu” din București);
  • Reglarea emoțiilor în adolescență: Corelate electrocorticale (ERP) și dinamica lor temporală -  Alexandra Huh (Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca), Raul C. Mureșan (Transylvanian Institute of Neuroscience (TINS), Andrei C. Miu (Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca);
  • Motivele implicării în voluntariat și identitatea vocațională a adulților emergenți - Bianca-Valentina Marinică, Oana Negru-Subțirică, Eleonora Ioana Pop (Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca);
  • Succesul școlar în adolescență: Implicații pentru angajamentul educațional și adaptabilitatea în carieră - Eleonora Ioana Pop, Oana Negru-Subțirică  (Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca).

Open Symposium 5: 

  • Motivația alegerii unui stil de viață sănătos: o abordare calitativă - Irina Macsinga (Universitatea de Vest din Timișoara);
  • Antreprenorul fericit și afacerea performană: antecedente și mediatori - Luca Tisu (Universitatea de Vest din Timișoara);
  • Studiu exploratoriu retrospectiv asupra stării psihologice a tinerilor care au trăit experiența plecării părinților la muncă în străinătate - Laura Bejan (Universitatea de Vest din Timișoara);
  • Poate autonomia și climatul suportiv social să amortizeze efectele negative pe care insecuritatea locului de muncă le are asupra implicării? Un studiu multi-nivel - Pap Zselyke (Universitatea de Vest din Timișoara);
  • Psihologie și ideologie în perioada Războiului Rece. Specificul dezvoltării psihologiei românești în raport cu alte țări din Europa de Est - Julien Ferencz Kiss (Universitatea din Oradea);
  • Efectul Flynn în România: Diferențe inter-generaționale și evoluția scorurilor de inteligență în ultimii șaisprezece ani - George Gunnesch-Luca (Universitatea ”Friedrich-Alexander Erlangen-Nürnberg”), Dragoș Iliescu (Universitatea din București).

Tipărire Email