A XIII-a Conferință Națională a Asociației Psihologilor din România

APR Re-StartPlus

22-24 noiembrie 2019, Cluj-Napoca

Simpozioane

 

 

Timpul destinat prezentării unui simpozion este de 120 de minute.

De regulă, simpozionul este introdus în primele 5 minute de către convener, care va avea și rolul de moderator.

Lucrările vor fi prezentate pe rând, iar timpul alocat pentru fiecare în parte va fi stabilit de către convener/moderator.

De asemenea, rămâne la latitudinea acestuia dacă va permite adresarea întrebărilor după fiecare lucrare prezentată sau dacă acestea vor fi discutate doar la final.

Vor fi puse la dispoziție atât un computer, cât și un video-proiector pentru o desfasurare optima a prezentărilor.


I. „Psihologia interculturală: noi direcții de cercetare”

   Convener: Monica Bartucz (Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca).

  • Lucrare participantă 1: Simona Ioana Ștefan:Terapia cognitiv-comportamentală în context inter-cultural. O extindere a paradigmei într-o nouă linie de cercetare.
  • Lucrare participantă 2: Alexandra Nechiti: Impactul dimensiunii culturale individualism/colectivism asupra distribuției geografice a credințelordisfuncționale: O meta-analiză moderată cultural.
  • Lucrare participantă 3: Monica Bartucz:Relația dintre credințe  iraționale și indicatori de dezvoltare națională: o analiză interculturală.
  • Lucrare participantă 4: Silviu Matu, Mircea Comșa, Monica Bartucz, Daniel David: Relația dintre caracteristicile psihologice, dezvoltare economică și inegalități: o analiză inter-culturală și regională.
  • Lucrare participantă 5: Ionuț-Sergiu Mone: Maternal Conceptions of Young Children’s Competence in Five Cultural Groups.

 

II. „Tulburările mentale ale copiilor: măsurare, prevenție și intervenție”

   Convener: Anca Dobrean (Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca).

  • Lucrare participantă 1: Andreea Robe: Tulburarea hiperkinetică cu deficit de atenție și Variabilitatea Ritmului Cardiac legată de o sarcină (task-related HRV) o meta-analiză cantitativă.
  • Lucrare participantă 2: Ionuț-Stelian Florean: Eficiența intervențiilor de parenting online: o meta-analiză.
  • Lucrare participantă 3: Iulia Coșa : Factori parentali implicați în adicția de jocuri video, la copii, adolescenți și adulți emergenți: o meta-analiză cantitativă.
  • Lucrare participantă 4: Costina-Ruxandra Păsărelu: Eficienţa unui program de prevenţie transdiagnostic livrat în şcoală.
  • Lucrare participantă 5: Raluca Bălan: Eficienta programelor anti-bullying: o meta-analiză cantitativă.
  • Lucrare participantă 6: Raluca Georgescu: Scala de catastrofare a durerii: Testarea validității de construct și a invarianței de măsurare.

 

III. „Antecedente şi consecinţe ale orientării scopurilor de învățare”

      Convener: Loredana Diaconu-Gherasim (Universitatea Alexandru Iona Cuza din Iaşi).

  • Lucrare participantă 1: Adrian Labăr, Ana-Maria Țepordei: Relația dintre orientarea scopurilor de învățare și performanța academică: rolul mediator al eficienței percepute în autoreglarea învățării.
  • Lucrare participantă 2: Ana-Maria Țepordei, Adrian Labăr: Orientarea scopurilor de învățare ca mediator al relației dintre atribuiri și strategiile de învățare.
  • Lucrare participantă 3: Cornelia Măirean, Loredana Diaconu-Gherasim: Simptomele depresive şi scopurile de învăţare: Rolul moderator al respingerii parentale.
  • Lucrare participantă 4: Loredana Diaconu-Gherasim, Cornelia Măirean, Laura Brumariu: Calitatea relaţiei cu profesorii şi colegii şi scopurile de învăţare: rolul mediator al auto-eficienţei.

 

    IV. „Modelarea postului: Antecedente, consecințe și intervenții”

    Convener: Bogdan Oprea (Universitatea din București , Facultatea de Psihologie și Științele Educației).

  • Lucrare participantă 1: Amalia Miulescu, Bogdan Oprea: Modelarea Postului Angajaților: Relația cu Modelul Gamei Complete de Conducere.
  • Lucrare participantă 2: Diana Buruiană: Recuperarea după orele de muncă și modelarea zilnică a postului în rândul cadrelor didactice: rolul mediator al implicării zilnice în muncă.
  • Lucrare participantă 3: Luca Tisu: Capitalul psihologic și îmbogățirea muncă-viață personală: modificarea postului ca mediator.
  • Lucrare participantă 4: Lucian Păduraru: Modelarea postului și intenția de a părăsi locul de muncă: rolul mediator al însemnătății muncii și al implicării în muncă.
  • Lucrare participantă 5: Liubița Barzin, Delia Vîrgă, Dragoș Iliescu, Andrei Rusu: Eficiența intervențiilor de modelare a postului: O meta-analiză și o analiză de utilitate.

 

V. „Rolul resurselor personale în starea de bine din organizații”

   Convener: Delia Vîrgă (Universitatea de Vest din Timișoara, Facultatea de Sociologie și Psihologie).

  • Lucrare participantă 1: Zselyke Pap, Delia Vîrgă, Guy Notelaers, Laurențiu Maricuțoiu: Poate autonomia și climatul suportiv social să amortizeze efectele negative pe care insecuritatea locului de muncă le are asupra implicării? Un studiu multi-nivel.
  • Lucrare participantă 2: Alexandra Bălăceanu, Laurențiu Maricuțoiu, Delia Vîrgă: Comportamentul de căutare a feedback-ului în organizații: o meta-analiză longitudinală asupra predictorilor și consecințelor.
  • Lucrare participantă 3: Daria Lupsa, Delia Vîrgă: Capitalul psihologic, utilizarea punctelor forte, implicarea și satisfacția în muncă: un studiu longitudinal de tip diary.
  • Lucrare participantă 4: Alina Matei, Delia Vîrgă: Ce faci acasă ca să fii implicat la locul de muncă: rolul mediator al îmbogățirii familie- muncă între resursele personale și implicarea în muncă la cupluri.
  • Lucrare participantă 5: Luca Tisu, Delia Vîrgă: Resurse personale, performanță și sănătate mintală în antreprenoriat: mediere prin satisfacția în antreprenoriat și balanța muncă-viață privată.

 

   VI. „Maltratarea în copilărie și psihopatologia: Mecanisme emoționale

   Conveners: Andrei C. Miu,  Aurora Szentágotai-Tătar (Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca).

  • Lucrare participantă 1: Ioana Maria Bunea,  Aurora Szentágotai-Tătar, Andrei C. Miu: Adversitățile în copilărie și reglarea emoțională: Sinteză sistematică și metaanaliză.
  • Lucrare participantă 2: Ioana Meșterelu, Maria Bega, Andrei C. Miu: Maltratarea în copilărie și strategiile cognitive de reglare emoțională: Efecte diferite asupra folosirii uzuale și abilității de distragere și reevaluare.
  • Lucrare participantă 3: Simina Pițur, Alana Balteș, Andrei C. Miu: Maltratarea în copilărie și flexibilitatea reglării emoționale: Implicații pentru psihopatologie.
  • Lucrare participantă 4: Lia-Ecaterina Oltean, Andrei C. Miu, Aurora Szentagotai-Tătar: Stresorii timpurii și procesarea recompensei.

 

  VII. „Cercetarea în psihologia deceniului 2020;  de la rigoarea și transparența în cercetare până la consecințele practice ale cercetării științifice

  Convener: Ticu Constantin (Universitatea Alexandru Ioan Cuza din Iași).

  • Lucrare participantă 1: Dragoș Iliescu: Open Science Framework și credibilitatea cercetării științifice contemporane.
  • Lucrare participantă 2: Andrei Ion: Relevanța contribuților științifice: dincolo de indicatorii influenței științifice.
  • Lucrare participantă 3: Petru Curseu: De ce (mai) publicăm în psihologie?
  • Lucrare participantă 4: Ticu Constantin: Consecințele practice ale cercetării științifice în psihologie;  „democratizarea” accesului la informațiile științifice.
  • Lucrare participantă 5: Andrei Rusu: Îngustarea decalajului dintre știință și practică. Noi soluții de facilitare a accesului la infomație științifică într-o manieră sistematică.

 

 VIII. „Procese diadice și calitatea relației de cuplu

   Convener: Maria Nicoleta Turliuc (Universitatea Alexandru Ioan Cuza din Iași).

  • Lucrare participantă 1: Petruta P. Rusu: Religiozitatea, emoțiile pozitive și satisfacția maritală în relațiile de cuplu.
  • Lucrare participantă 2: Octav-Sorin Candel: Insecuritatea, atașamentul și satisfacția relațională. O meta-analiză a efectelor actor și partener.
  • Lucrare participantă 3: Mihaela Jutaru: Cum anticipăm emoţiile în funcţie de strategiile de reglare emoţională interpersonală folosite?
  • Lucrare participantă 4: Maria Nicoleta Turliuc: Interacțiunea muncă-familie și starea de bine: rolul mediator al copingului diadic și al satisfacției maritale.
  • Lucrare participantă 5: Ionela Bogdan: Tranziția la parentalitate și satisfacția maritală: O meta-analiză.

 

 IX. „Cercetarea fundamentală în serviciul psihoterapiei și intervențiilor psihologice

   Convener: Ioana R. Podina (Universitatea din București).

  • Lucrare participantă 1: Fodor Liviu-Andrei: Eficiența intervențiilor de modificare a distorsiunilor cognitive în anxietate și tulburări depresive: o meta-analiză de rețea.
  • Lucrare participantă 2: Alina Cristina Chivu: Eficiența pe termen lung a sarcinii de modificare a distorsiunilor cognitive (CBM): meta-analiză.
  • Lucrare participantă 3: Simona Alexandra Pascal: Eficiența intervențiilor de tip expunere pentru diminuarea fricii și dezgustului în psihopatologia anxioasă.
  • Lucrare participantă 4: Ana Toma: Sensibilitatea la respingere și strategiile de retenție a partenerului – implicații pentru practica psihoterapeutică în contextul relațiilor de cuplu.
  • Lucrare participantă 5: Petruța Rusu: Reziliența și strategiile de coping cognitiv emoțional în relațiile de cuplu.
  • Lucrare participantă 6: Andreea Iuliana Luca: Efectul emoțiilor autoreferențiale asupra performanței memoriei de lucru: Rolul moderator al dificultăților de reglare emoțională.
  • Lucrare participantă 7: Ioana R. Podina: Utilitatea cercetării fundamentale pentru psihoterapie: cazul REBT.

 

 

Tipărire Email