Leslie Greenberg – Changing Emotion with Emotion

Leslie Greenberg este profesor emerit de psihologie la York University din Toronto și directorul Centrului de Cercetare în Psihoterapie al aceleiași universități. Este co-fondatorul terapiei centrate pe emoție și co-fondatorul Societății pentru Explorarea Integrării Psihoterapiei (Society of the Exploration of Psychotherapy Integration) și al Societății pentru Constructivism în Psihoterapie (Society for Constructivism in Psychotherapy). Interesele sale de cercetare abordează teme precum empatia, procesul psihoterapeutic, alianța terapeutică și emoțiile în funcționarea umană. Este autorul a numeroase volume pe aceleași teme, printre care Emotion-Focused Couples Therapy: The Dynamics of Emotion, Love and Power și Emotion-Focused Therapy for Depression.

În cadrul Conferinței, profesorul Leslie Greenberg va susține o prelegere despre perspectiva trans-diagnotică și trans-teoretică în lucrul cu emoțiile, având la bază trei mari idei: Emoția este elementul central al disfuncționalităților psihologice; Atât acceptarea, cât și schimbarea emoțiilor sunt importante în vindecarea tulburărilor emoționale; Efortul de a transforma cauza emoțională care stă la baza tulburărilor psihologice este importantă pentru vindecare și diferă de practica tratării simptomatologiei sau de cea a oferirii de mecanisme de coping. Cercetătorul propune schimbarea emoției cu emoție ca principiu fundamental al vindecării emoționale, aceasta fiind și una dintre cele mai eficiente modalități de transformare a fricii, tristeții și rușinii într-o emoție adaptativă.


Robert F. Krueger – Empirical Classification of Psychopathology: The Hierarchical Taxonomy of Psychopathology (HiTOP) Consortium

Robert F. Krueger este profesor emerit în domeniul psihologiei clinice (Hatway Distinguished Professor), asociat al Facultății de Psihologie din cadrul Universității Minnesota (Distinguished McKnight University Professor). Interesele sale de cercetare vizează personalitatea, psihopatologia și tulburările de personalitate. De-a lungul timpului, a primit mai multe distincții și premii, printre care titlul de Profesor McKnight Land-Grant în cadrul Universității Minnesota, premiul Asociației Americane de Psihologie pentru contribuții la început de carieră și un premiu din partea American Psychological Foundation. În prezent, este editor al The Journal of Personality Disorders și a contribuit la conceperea DSM-5 Personality and Personality Disorders, fiind unul din principalii actori care a făcut trecerea de la modelul categorial la modelul dimensional de conceptualizare a tulburărilor de personalitate.

În cadrul Conferinței, profesorul Robert Krueger va susține o prelegere pe tema taxonomiei tulburărilor mentale, propunând o nouă clasificare a acestora, bazată pe date și pe distribuirea ierarhică a diferențelor individuale. Această nouă paradigmă a stat la baza formării consorțiului The Hierarchical Taxonomy of Psychopathology (HiTOP) care se opune clasificării tradiționale bazată pe publicații de renume, precum Manualul DSM al Asociației Americane de Psihologie.


Reeshad S. Dalal – Situational Strength: Past and Present

Reeshad S. Dalal este profesor în domeniul psihologiei industrial-organizaționale și a fost președintele departamentului de psihologie al Universității George Mason din Virginia. Interesele sale de cercetare vizează: (1) intersecția dintre personalitate și diferite situații la locul de muncă, (2) performanța la locul de muncă, (3) procesele de luare a deciziilor, (4) atitudini și emoții la locul de muncă și (5) securitatea datelor electronice în cadrul organizațiilor. Este co-autorul a două volume importante pentru psihologie organizațională, iar în prezent este Editor Asociat al jurnalului The Journal of Business and Psychology și membru al comitetului executiv al jurnalului The Journal of Management. De asemenea, este membru al comitetului executiv al Societății pentru Psihologie Industrial-Organizațională (Society for Industrial and Organizational Psychology) și membru al The Association for Psychological Science.

În cadrul Conferinței, profesorul Reeshad Dalal va susține o prelegere despre importanța “încărcăturii” contextului în relația dintre forțele dispoziționale și situaționale, discutând despre rădăcinile istorice ale conceptului, dar și despre propriile sale propuneri de cercetare în această zonă. “Încărcarea contextului” a fost un subiect de interes pentru psihologii anilor 1960/1970, însă ulterior a fost uitat, și este acum readus în atenție în cadrul domeniului industrial-organizațional.


Andrew J. Elliot – Competition and Achievement-relevant Outcomes: A Hierarchical Motivational Analysis

Andrew J. Elliot este profesor de psihologie la Universitatea din Rochester. În paralel, a susținut cursuri și la Universitatea din Munich (2003-2004), Universitatea din Cambridge (2008-2009) sau Universitatea din Oxford (2013-2014). A publicat peste 250 de articole și a susținut prelegeri în 23 de tări. De-a lungul timpului a primit mai multe premii pentru activitățile realizate în domeniul cercetării și în domeniul academic, și a fost membru în cinci organizații profesionale relevante. A fost Editor Asociat în cadrul a cinci jurnale, iar în prezent este editor al jurnalului Advances in Motivation Science. Interesele sale de cercetare vizează motivația, în special în contexte educaționale.

În cadrul Conferinței, profesorul Andrew Elliot va susține o prelegere despre modelul ierarhic al motivației realizării (achievement motivation), aplicat la contextele competitive. Acest model distinge între două aspecte ale motivației – energizare (dorință generală de competitivitate) și direcție (urmărirea obiectivelor specifice pentru a atinge performanța), și le integrează într-un model global al competiției.


Wilmar Schaufeli – Burn-out: Facts & Fiction

Wilmar Schaufeli este profesor în domeniul psihologiei industrial-organizaționale în cadrul Universității Utrecht din Olanda, și profesor renumit în cadrul Universității Leuven din Belgia. În paralel, a susținut cursuri la Loughborough Business School (Marea Britanie) și Universitatea Jaume I (Castellon, Spania). În 2014, în urma clasării în top 1% cercetători în domeniul psihologiei/psihiatriei, a primit titlul de “Cel mai citat cercetător” (Highly Cited Researcher) din partea Thomson Reuters. Profesorul Schaufeli este, de asemenea, membru al Academiei Europene pentru Psihologia Sănătății Ocupaționale și membru al unor asociații importante de psihologie, precum American Psychological Association, European Association of Work and Organizational Psychology sau European Academy of Occupational Health Psychology. De-a lungul timpului, a publicat peste 400 de articole științifice, cărți sau capitole de carte.

În cadrul Conferinței, profesorul Schaufeli va susține o prelegere pe tema epuizării la locul de muncă (burnout), realizând o distinție între dovezile științifice și miturile apărute de-a lungul a mai mult de 50 de cercetare pe această temă. Vor fi abordate subiecte precum: (1) conceptul de burnout, (2) evaluarea nivelului de burnout, (3) prevalența și (4) bazele biologice ale burnout-ului, (5) burnout în contexte de muncă, și (6) intervenții pentru combaterea epuizării la locul de muncă.


Dragoș Iliescu – Psihologie și Tehnologie: spre o Integrare Inevitabilă

Dragoș Iliescu este profesor universitar în cadrul Facultății de Psihologie și Științele Educației, Universitatea din București, unde conduce și școala doctorală. Este membru în Comitetul Director al Asociației de Psihologie Industrială și Organizațională (APIO), secretar general al APR și fost președinte al APIO și al International Testing Committee. Pe lângă cariera sa academică, a fost activ în consultanță de-a lungul ultimilor 20 de ani, fiind implicat sau conducând un număr de proiecte importante legate de testarea și evaluarea psihologică și educațională, în contexte comerciale sau guvernamentale, în Europa de Est, Asia, Africa și America de Sud.

În cadrul Conferinței, profesorul Dragoș Iliescu va susține o prelegere pe tema relației dintre psihologie și tehnologie. Psihologia și tehnologia se plasează, teoretic, în teritorii foarte diferite, fiind clasate atât de societate, cât și de specialiști, în registre separate: unul vizează oamenii, emoțiile și individualitatea, iar celălalt vizează obiecte, algoritmi și automatizări. Din cauza acestei separări, ambele domenii își aduc deservicii unul altuia, iar psihologia are multe de pierdut în acest context – tehnologia, în plin avânt, cucerește teritorii care anterior erau guvernate de psihologi. Prelegerea este așadar o pledoarie pentru o implicare mai activă a psihologilor în avansul tehnologic, pentru o înțelegere mai profundă a acestor tehnologii, și mai ales pentru includerea în propria practică a elementelor de tehnologie. 


Daniel David – Psihologie de simț comun – Psihologie – Psihologie științifică. Unde suntem și unde mergem!

Daniel David este profesor „Aaron T. Beck” de psihologie clinică şi psihoterapie (ştiinţe cognitive clinice) la Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca (UBB), directorul fondator al Departamentului de Psihologie Clinică și Psihoterapie din cadrul aceleiași Universități, și preşedinte al International Institute for the Advanced Studies of Psychotherapy and Applied Mental Health. În prezent este profesor asociat (adjunct professor) la Icahn School of Medicine at Mount Sinai din New-York, directorul programului de cercetare în cadrul Institutului Albert Ellis, și rectorul Universității Babeș-Bolyai. Este autorul renumitului volum Psihologia Poporului Român, și președintele APR.