Data 02.06.2023, orele 1500 – 1630, Sala 211
Secțiunea:Psihologia clinică și psihoterapie în era digitalizării(I)
Moderatori: Conf.univ.dr. Ioana R. PODINĂ ,(Universitatea din București)
Lect.univ.dr. Șerban Andrei ZANFIRESCU, (Universitatea din București)
1. ORL2. Tulburarea de Personalitate Narcisică în clinică și în cotidian- Studiu comparativ între femei și bărbați. Mădălin NICULAE, Filaret SINTION, Raluca Silvia MATEI, Universitatea Ovidius din Constanța
2. ORL4. Investigarea ideației paranoide și a factorilor asociați – o analiză de rețea. Radu ȘOFLĂU, Universitatea Babeș-Bolyai Cluj Napoca, Departamentul de Psihologie Clinică și Psihoterapie
3. ORL5. Cancerul. Este pentru totdeauna? Examinarea relației dintre centralitatea traumei și frica de recurență a cancerului: Un model de mediere moderată, Diana TODEA, Andreea LUCA, Ioana R. PODINA ,Universitatea din București
4. ORL22. Efectele meditaţiei de tip mindfulness asupra stării de bine. Diana-Maria GINARA, Mariana Floricica CĂLIN Universitatea Ovidius din Constanța
Data 02.06.2023, orele 1500 – 1630, Sala A03
Secțiunea:Psihologia clinică și psihoterapie în era digitalizării(II)
Moderatori: Silviu MATU (Universitatea Babes-Bolyai din Cluj-Napoca)
Psih.dr.Iulia CIORBEA, Institutul de Psihoterapie Experiențială
Focalizată pe Emoții
1. ORL32. Auto-critica și evitarea experiențială în relație cu anxietatea socială și depresia într-un design bazat pe date longitudinale intensive (ESM). Silviu MATU, Simona ȘTEFAN, Paula STROIAN, Liviu FODOR, Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj- Napoca
2. ORL20. Examining the Associations between Nature Relatedness and Instagram Use, Zhamaliyeva SALTANAT, Universitatea București
3. ORL3. Pain control aftersugey: can virtual reality make a difference? results of a randomized controlled clinical study, Phase II, Raluca GEORGESCU, Anca DOBREAN, Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj- Napoca, Alina SILAGHI, Horatiu SILAGHI Universitatea de Medicină și Farmacie Iuliu Hațieganu Cluj-Napoca
4. ORL26. Suferința psihologică și stilul de atașament în cadrul modelului “Prnography Problems Due to Moral Incongruence (PPMI) model”, Tudor-Daniel HUȚUL, Adina KARNER-HUȚULEAC, Universitatea Alexandru Ioan Cuza, Iași
Data 02.06.2023, orele 1500 – 1630, Sala 216
Secțiunea:Psihologia muncii și organizaționala în era digitalizării( I)
Moderatori: Prof. univ. dr. Delia VÎRGĂ (Universitateade Vest din Timișoara)
Prof. univ. dr. Ana Maria CAZAN (Universitatea Transilvania din Brașov)
1. ORL7. Nivelul medierii verbale și limba administrării sunt predictori slabi ai acurateţii în clasificare a testelor de validitate a performanţei (PVT) într-un lot de vorbitori non-nativi de engleză. Iulia l, Alina MATEI, Luisa AVRAM, Universitatea de Vest Timișoara, Laszlo ERDODI, University of Windsor, Canada
2. ORL8. Relația dintre stresul operațional și starea psihologică de bine- un model longitudinal de mediere. Ana-Diana BALCAN, Gruparea de Jandarmi Mobilă „MATEI BASARAB” Ploiești
3. ORL9. O adaptare în limba română a Chestionarului privind experiența de recuperare: proprietăți psihometrice și invarianță de măsurare între angajații din sectorul general și educational. Patricia ALBULESCU, Patricia, Irina MACSINGA , Bogdan T. TULBURE , Andrei RUSU , Universitatea de Vest din Timisoara
4. ORL10 . Cine se adaptează mai bine la mediul academic? Predictori de personalitate și socio-demografici ai adaptării academice la studenții din anul I. Ana-Maria CAZAN, Universitatea Transilvania din Brașov, Camelia TRUTA, Cătălin Ioan MAICAN , Maria Magdalena STAN ,Universitatea din Pitești
5. ORL60 Studiul burnout-ului și relațiile dintre caracteristicile postului, implicarea și intenția angajaților de a pleca de la locul de muncă, Andreea Sînziana GOBEJ,Ana-Maria CAZAN, Universitatea Transilvania din Brașov
Data 02.06.2023, orele 1500 – 1630, Sala Umberto Eco
Secțiunea:Psihologia muncii și organizaționala în era digitalizării (II)
Moderatori: Conf.univ.dr. Andrei ION , (Universitatea din București)
Lect.univ.dr. Andreea BUTUCESCU (Universitatea din București)
1. ORL11. Relația dintre bullying-ul la locul de muncă și intenția de a părăsi organizația: efectul mediator al epuizării emoționale și efectul moderator al nevrotismului. Sorina NAIDIN, Universitatea București
2. ORL13.Studiu explorativ privind relația dintre motivația utilizatorilor și adoptarea de wearables technologies utilizând Modelul de Acceptare a Tehnologiei (TAM). Dan Florin STĂNESCU, Școala Națională de Studii Politice și Administrative, Facultatea de Comunicare și Relații Publice, București, Marius Constantin ROMAȘCANU, Școala Națională de Studii Politice și Administrative, Facultatea de Comunicare și Relații Publice, București
3. ORL 51. Recunoștința primită la locul de muncă și motivația angajaților:
rolul mediator al satisfacerii și frustrării nevoilor psihologice de bază, Elena Gabriela NICUȚA, Loredana-Ruxandra DIACONU-GHERASIM, Ticu CONSTANTIN, Universitatea Alexandru Ioan Cuza, Iași
4. ORL18. Relația dintre deschiderea spre experiență și fațetele performanței: o meta-analiză, Raluca DUTU , Dragoș ILIESCU, Universitatea din București
5. ORL43Relația dintre personalitate și comportament civic organizational în studii cu măsurări frecvente, Adelaida PATRASCU-LUNGU, Dragoș ILIESCU, Universitatea din București, George GUNNESCH-LUCA Friedrich-Alexander Universität Erlangen-Nürnberg
Data 02.06.2023, orele 1500 – 1630, Sala 228
Secțiunea:Psihologia socială și a personalității în era digitalizării (I)
Moderatori: Conf.univ.dr. Cosmin POPA (UMF Târgu Mureș)
Prof.univ.dr. Rodica ENACHE, (Universitatea Ovidius din Constanța)
1. ORL1. Proprietățile psihometrice ale instrumentului de evaluare a identității în rândul minorităților sexuale (LGBIS) din România. Alexandra TULCAN, Mona VINTILĂ, Universitatea de Vest Timișoara
2. ORL19. Lifelong traumatic events, social support, and health-related quality of life among older adults. Cornelia MĂIREAN, Bianca NECULAU – NISTOREANU, Universitatea Alexandru Ioan Cuza, Iași
3. ORL21. Sine narativ și comportament prosocial într-un experiment de teren organizat în mediul urban. Alin GAVRELIUC, Universitatea de Vest din Timișoara, Facultatea de Sociologie și Psihologie, Departamentul de Psihologie
4. ORL24. Predicția acumularii și a utilizării compulsive a internetului: o investigație transversală a rolurilor experiențelor traumatice timpurii și a suferinței psihologice. Ioana-Cătălina ROMAN, Alexandra MAFTEI, Universitatea Alexandru Ioan Cuza, Iași
5. ORL25. Prezentarea unui proiect de îmbunătățire a calității vieții adolescenților și tinerilor cu disabilitate cognitivă. Simona MARICA, Ancuța PLĂEȘU, Facultatea de Psihologie și Științele Educației, Universitatea Spiru Haret
Data: 02.06.2023, orele 1500 – 1630, Sala 227
Secțiunea:Psihologia socială și a personalității în era digitalizării( II)
Moderatori: Conf.univ.dr. Corina ILIN, (Universitatea de Vest din Timișoara)
Lect. univ.dr. Ioana DAVID, (Universitatea din București)
1. ORL33 . Does One Size Fit All? Diferențe individuale și reacții la feedback: O meta-analiza. Sergiu-Mihail CONDREA, Dragos ILIESCU, Universitatea din București
2. ORL34. După 20 de ani – analiza politicilor pro-environmentale și anticorupție – perspectiva tinerilor cercetători români privind intregrarea României în UE. conf. univ. dr. Corina ILIN, Patricia ALBULESCU, Alexandru IONAȘCU, Universitatea de Vest din Timișoara
3. ORL35. FLE. Cum influențează creierul bilingv justificarea aleasă pentru Dilema lui Heinz. Maria-Sofia MARINESCU, Universitatea din București
4. ORL37Investigarea factorilor cognitivi implicați în singurătate și relația cu psihopatologia. Un studiu longitudinal. Lia-Ecaterina OLTEAN,, Miruna CANACHE, Diana NECHITA (CANDEA), Aurora SZENTAGOTAI-TATAR, Universitatea Babeș-Bolyai, Cluj-Napoca
5. ORL41 Interacțiunea dintre personalitatea consumatorilor și cea a brandurilor, Ioana DAVID, Dragoș ILIESCU, Universitatea din Bucuresti
Data 04.06.2023, orele 800 – 900, Sala 228
Secțiunea: Psihologia muncii și organizaționala în era digitalizării (III)
Moderatori: Prof. univ. dr. Delia VÎRGĂ (Universitatea de Vest din Timișoara)
Lect. univ. dr. Bogdan OPREA (Universitatea din București)
1. ORL12. Neuroticismul, incertitudinea și comportamentul decizional. Cristina MAROIU, Universitatea de Vest din Timișoara, Juliette Richetin, Yannick Boddez
2. ORL14.Chestionarul de stres pentru polițiști: dovezi ale calităților psihometrice pe populația specifică din România, drd. Ana- Daniela Petreuș (Popa), prof. Dr. Delia VÎRGĂ, Universitatea de Vest din Timișoara
3. ORL15.Toward a Better Future for Assessment Reports: Design for Efficiency in Selection Decisions, Roxana SPINU, Andreea CORBEANU, Universitatea din București
4. ORL53. Versiunea românească a Scalei pentru modelarea carierei: proprietăți psihometrice, Bogdan OPREA, Facultatea de Psihologie si Stiintele Educatiei, Universitatea din Bucuresti
5. ORL52. Stilul de conducere orientat asupra nevoilor psihologice și comportamentele proactive ale subordonaților, Bogdan OPREA, Facultatea de Psihologie si Stiintele Educatiei, Universitatea din Bucuresti
Data 04.06.2023, orele 800 – 900 , Sala 124
Secțiunea:Psihologia transporturilor în era digitalizării
Moderatori: Prof. univ. dr. Mihaela RUS (Universitatea Ovidius din Constanța)
Lect. univ. dr. Ciprian RAULEA, (Universitatea Transilvania din Brașov)
1. ORL38. Predicția transportului auto folosind Big Data, Alin SEMENESCU, Coca DENIS, Alin GAVRELIUC, Universitatea de Vest din Timișoara
2. ORL39. Evaluarea eficienței intervențiilor asupra șofatului periculos: o revizuire sistematică și meta-analiză, Lorena Anabela TIRLA, Paul SÂRBESCU, Andrei RUSU, Carina Daniela ROSTESCU. Universitatea de Vest din Timișoara
3. ORL40. Implicații ale strategiilor de recuperare pentru reducerea burnout-ului la șoferii profesioniști, Marius M. CHIRA, Coralia SULEA, Patricia ALBULESCU, Zselyke PAP, Universitatea de Vest din Timișoara
Data 04.06.2023, orele 800 – 900, Sala Senatului
Secțiunea:Psihologia socială și a personalității în era digitalizării (III)
Moderatori: Conf. univ. dr. Cornelia MĂIREAN (Universitatea Alexandru Ioan Cuza din Iași)
Lect. univ. dr. Floricica Mariana CĂLIN (Universitatea Ovidius Constanța)
1. ORL17. Testarea eficacității unei intervenții asupra profesorilor în vederea îmbunătățirii incluziunii LGBT+, Nastasia SALAGEAN, Andreea ISBASOIU, , Florin Alin SAVA, Universitatea de Vest din Timisoara, Ioana LATU, Queen’s University Belfast, Larsen Torill, University of Bergen,
2. ORL27 TikTok – un nou mediu pentru explorarea identității? Investigarea potențialelor sale beneficii și riscuri, Daria DODAN, Oana NEGRU-SUBȚIRICĂ, Universitatea Babeș-Bolyai
3. ORL28.Perfect People, Happier Lives? When The Quest For Perfection Compromises Happiness: The Roles Played By Substance Use And Internet Addiction, Alexandra MAFTEI, Universitatea Alexandru Ioan Cuza, Iasi, Cristian OPARIUC-DAN,Universitatea Ovidius din Constanța
4. ORL29.How Should Children and Adolescents Use Digital Devices in a Healthy Manner, And How Should Parents Employ Digital Control? A Mapping Review of The Literature and A Potential Solution, Alexandra MAFTEI, Universitatea Alexandru Ioan Cuza, Iasi, Valentin Carnei, SABS – Iași
5. ORL66. Consensus Statement on Eating Disorders in Climbing, Rebecca Williams, Madeleine Crane,Mina Markovič, Jamie Vardy, Sarah Howard,Miguel Santolaya, Andrei Mandzuk, Emma Wood, Maria Stefania Ionel
Data 04.06.2023, orele 800 – 900 , Sala 211
Secțiunea:Psihologia socială și a personalității în era digitalizării (IV)
Moderatori: Prof. univ. dr. Florinda GOLU (Universitatea din Bucuresti)
Prof. univ. dr. Ana Maria CAZAN (Universitatea Transilvania din Brașov)
1. ORL31 . Cu ce este asociată Umilința Intelectuală?, Bogdan Tudor TULBURE, Andreea SĂLCUDEAN ,Universitatea de Vest din Timisoara
2. ORL42 Healthy campus in university students, Cornelia MAIREAN, Mirabela-Olivia PUNEI, Daniela ȘOITU, Universitatea Alexandru Ioan Cuza din Iași, Ruediger Trimpop, Lena Schmitz, Friedrich-Schiller Universität Jena, Germany
3. ORL44Stresul și starea de bine a părinților: rolul mediator al căldurii parentale și comunicării parentale negative, Ionela BOGDAN, Petruța-Paraschiva RUSU, Andreea URSU, Octav-Sorin CANDEl, Cornelia ILCIUC, Universitatea Ștefan cel Mare din Suceava
4. ORL45Conflictul muncă-familie, copingul didactic și satisfacția în cuplu, RUSU Petruța-Paraschiva, Ionela BOGDAN, Andreea URSU , Octav-Sorin CANDEL, Cornelia ILCIUC Universitatea Ștefan cel Mare din Suceava
Data 04.06.2023, orele 800 – 900 , Sala 136
Secțiunea:Psihologia socială și a personalității în era digitalizării (V)
Moderatori: Prof. univ. dr.Florin Alin SAVA (Universitatea de Vest din Timisoara)
Conf. univ. dr. Raluca MATEI (Universitatea Ovidius din Constanta)
1. ORL16Trăsăturile de personalitate din model Big Five, predictori ai atitudinii față de persoanele LGBT, Florin Alin SAVA, Nastasia SĂLĂGEAN,Universitatea de Vest din Timisoara, Norman ANDERSSEN, Universitatea din Bergen, Norvegia
2. ORL 54. De la percepția riscului la comportamentele de risc – un studiu experimental, Andrei Rareș IANCU, Șerban Andrei ZANFIRESCU, , Universitatea din București
3. ORL36. Influența timpului petrecut pe rețelele de socializare asupra nivelului stimei de sine și stimei corporale. Andreea Ioana TUDOR, Alexandra Simona PASCAL, Universitatea București
4. ORL46 Relația dintre valorile familiale, stresul parental și satisfacția maritală, URSU Andreea, Ionela BOGDAN, Petruța-Paraschiva RUSU, Universitatea Ștefan cel Mare din Suceava
Data 04.06.2023, orele 800 – 900 , Sala 216
Secțiunea:Psihologia educațională în era digitalizării (I)
Moderatori: Prof. univ. dr. Adrian ROȘAN (Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca)
Conf. univ. dr. Roxana MAIER (Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca)
1. ORL6. Bullying și respingere la copiii cu autism înalt funcțional (sindrom Asperger), Larisa-Liana DAVID (NECULA), Mariana Floricica CALIN, Universitatea Ovidius Constanta
2. ORL30- Self-Report Measures of Bullying Behaviours in Children and Adolescents: A Systematic Review of Content Validity Using the COSMIN Methodology, Raluca GEORGESCU, Anca DOBREAN, Monica CIOARA, Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca
3. ORL47 Evaluare și intervenție în problematica bullying-ului și cyberbullying-ului în mediul școlar, Florinda GOLU, Otilia-Daria HEINRICH, Gabriela-Florentina MELINTE, Universitatea Bucureşti
4. ORL48Integrarea cognițiilor relaționate cu sinele în victimizarea în cyberbullying în rândul copiilor și adolescenților – un review sistematic și meta-analiză, Florina ANICHITOAE, Anca DOBREAN, Raluca-Diana GEORGESCU, Gabriela ROMAN, Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca
Data 04.06.2023, orele 800 – 900 , Sala 206
Secțiunea:Psihologia educațională în era digitalizării( II)
Moderatori:_ Lect. Univ. dr Cristina COSTESCU, (Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca)
Lect. univ. dr. Carmen DAVID, (Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca)
1. ORL49 Predictori ai nivelului de alfabetizare digitală în rândul elevilor din România. Ce contează cel mai mult?, Daniel E. IANCU, Universitatea de Vest din Timișoara, Dragos ILIESCU, Universitatea Bucureşti
2. ORL50 Motivația bazată pe identitate. Relația cu reușita școlară, Andreea ANTONESEI (FLOREA), Oana NEGRU-SUBȚIRICĂ, Peleonora Ioana POP, Universitatea Babeș Bolyai Cluj-Napoca
3. ORL55 Rolul flexibilității cognitive în adoptarea unor strategii de reglare emoțională adaptative la adolescenții cu tulburare din spectrul autismului, Mălina ȘOGOR; Cristina COSTESCU, Universitatea Babeș Bolyai Cluj-Napoca
4. ORL64 Testarea pilot a eficienței jocului de societate Fortăreața, în promovarea sănătății mintale la copii și adolescenți, Roxana CARDOȘ, Universitatea Babeș Bolyai Cluj-Napoca
Data 04.06.2023, orele 800 – 900, Sala A02
Secțiunea :Psihologia clinică și psihoterapie în era digitalizării( III)
Moderatori:Conf.univ.dr. Magda STAN (Universitatea din Pitești)
Lect. univ. dr. Cristian Opariuc-Dan (Universitatea Ovidius din Constanța)
1. ORL56 Diminuarea discriminării persoanelor cu tulburări psihice prin creșterea atitudinilor pozitive – importanța creșterii conștientizării legate de sănătatea mintală în rândul adolescenților, Claudiu PAPASTERI, Ana M. TOMA, Ana M. CHIRA, Ana COSMOIU, Cezar GIOSAN, Cătălin NEDELCEA, & Alexandru PANĂ, Universitatea Bucureşti
2. ORL57 Când anxietatea pune diagnostic. Relaţia dintre anxietatea faţă de starea de sănătate, cyberchondrie, reglarea emoţională şi comportamente legate de sănătate la români, Denisa-Andreea VLAD, Camelia TRUŢA, Universitatea Transilvania din Brașov
3. ORL58 Toleranța la stres și comportamentele de risc la tineri, Ștefania-Beatrice VLĂSCEANU, Laura Teodora DAVID, Universitatea Transilvania din Brașov
4. ORL59 Aplicații mobile pentru anxietate și depresie la copii și adolescenți: O Revizuire Sistematică, Sorina Maria CIORNEI, Universitatea Babeș-Bolyai Cluj Napoca
Data 04.06.2023, orele 800 – 900, Sala SCP
Secțiunea: Psihologia clinică și psihoterapie în era digitalizării(IV)
Moderatori: Prof.univ.dr. Loredana R. DIACONU-GHERASIM, (Universitatea Alexandru Ioan Cuza din Iași)
Lect.univ.dr. Mihaela Luminița SANDU, (Universitatea Ovidius din Constanța)
1. ORL61 Instrumentele care evaluează anxietatea prenatală și postnatală: un review sistematic, Oana Luiza REBEGA, Universitatea Babeș-Bolyai Cluj Napoca
2. ORL62 Intervenții digitale in ADHD – o sinteză a literaturii de specialitate, Șerban-Flavius OȘLOBANU, Universitatea Babeș-Bolyai Cluj -Napoca
3. ORL63 Abilitățile socio-emoționale și problemele de internalizare în rândul adolescenților. Rolul mediator al rezilienței, Ionela BOGDAN ,Universitatea Ștefan cel Mare din Suceava
4. ORL 23. Impactul psihologic al pierderilor datorate pandemiei de COVID-19: Rolul găsirii sensului evenimentelor stresante, Loredana R. DIACONU-GHERASIM, Elena-Diana DODIȚĂ, Alina MACOVEI, Cristina Gabriela BALDOVICI, Universitatea Alexandru Ioan Cuza din Iași
5.ORL 65 În spatele măștilor sexualității: studiu exploratoriu al fantasmelor sexuale în populația românească. Implicații clinice, terapeutice și judiciare, Alin Leș, Teodor Mihăilă, Dragoș Iliescu, Universitatea București